Forums / General

195,506 total conversations in 5,381 threads

+ New Thread

Le Francais Général / Reddit General

Last posted Jul 26, 2012 at 07:59PM EDT. Added Jul 22, 2012 at 01:48PM EDT
50 conversations with 22 participants

Ici, nous mangerons les pamplemousses quand des parapluies tombent la mer. Pas de Google Translate, pas des préservatif, pas de précaution, pas de anglais et pas de grammaire.

Allez!

Jul 22, 2012 at 01:48PM EDT

France is a terrible country that bullies Cyborgs and smells bad.

Jul 22, 2012 at 01:49PM EDT

Stulti novimus lingua Latina est optima. Vos ardebit in inferno faveo cum impurum gallico lingua.

Last edited Jul 22, 2012 at 01:59PM EDT
Jul 22, 2012 at 01:54PM EDT

Cale wrote:

France is a terrible country that bullies Cyborgs and smells bad.

Ferme ta putain de gueule.

Jul 22, 2012 at 01:55PM EDT

Non ! Merde ! Vous devez utiliser le français seulment, s’il vous plaît !

Aussi, il semble que j’aie oublié la cédille dans le titre. Merde.

Jul 22, 2012 at 01:56PM EDT

Dac wrote:

Ferme ta putain de gueule.

C’est quoi ce bordel que tu viens de dire putain de moi, vous petite chienne? Je vais devoir vous le savez j’ai obtenu mon diplôme en haut de ma classe dans les Navy Seals, et j’ai été impliqué dans de nombreux raids secrets sur Al-Qaïda, et je n’ai plus de 300 victoires confirmées. Je suis formé dans la guerre des gorilles et je suis le tireur d’élite dans l’ensemble des forces armées américaines. Tu n’es rien pour moi, mais juste une autre cible. Je vais essuyer vous la baise avec précision les goûts de ce qui n’a jamais été vu avant sur ​​cette Terre, marquer mes mots putains. Vous pensez que vous pouvez s’en tirer en disant que merde pour moi sur Internet? Détrompez-vous, baiseur. Comme nous parlons, je suis avec mon réseau secret d’espions à travers les Etats-Unis et votre adresse IP est tracée dès maintenant afin de mieux vous préparer à la tempête, la mouche. La tempête qui efface la chose minable que vous appelez votre vie. Vous putain mort, gamin. Je peux être n’importe où, n’importe quand, et je peux vous tuer plus de sept cents façons, et c’est seulement avec mes mains nues. Non seulement je suis une formation poussée dans le combat à mains nues, mais j’ai accès à tout l’arsenal de l’United States Marine Corps et je vais l’utiliser à sa pleine mesure pour essuyer ton cul misérable de la surface du continent, vous petite merde. Si seulement vous pouviez savoir ce impie rétribution votre petit “intelligent” commentaire était sur le point de faire tomber sur vous, peut-être que vous auriez tenu votre langue putain. Mais vous ne pouviez pas, vous n’avez pas, et maintenant que vous payez le prix, idiot foutu. Je vais fureur merde partout sur vous et vous noyer en elle. Vous putain morte, mon petit.

Jul 22, 2012 at 02:01PM EDT

Twins the Serendipitous Serval wrote:

Non ! Merde ! Vous devez utiliser le français seulment, s’il vous plaît !

Aussi, il semble que j’aie oublié la cédille dans le titre. Merde.

Non. ego numquam dederis os meum cum a sordida, impia lingua.

Jul 22, 2012 at 02:02PM EDT

@witch cat

Ahahaha
Tu es tres bete!

¿Le francis general?
?Porque no señor zoidberg del la Cruz?

Last edited Jul 22, 2012 at 02:10PM EDT
Jul 22, 2012 at 02:07PM EDT

Ihr seid alle Idioten. Deutsch ist eindeutig die beste Sprache. Und du, Mond. Sei dankbar, sie sind nicht zu sprechen, dass die grässliche Taco Sprache. Alles> Taco Sprache

Jul 22, 2012 at 02:10PM EDT

Binocolo sombrero maraca taco-bell.

Jul 22, 2012 at 02:25PM EDT

これは、高品質のスレッドです。

Jul 22, 2012 at 02:46PM EDT

Did someone say “Français Général”?
Because I heard someone saying “Français Général”.

Jul 22, 2012 at 02:57PM EDT

Je sais du français.

(I honestly forgot a lot of it. Also, am I using the right form of “know”? Or “some”?)

Jul 22, 2012 at 03:43PM EDT

Ik durf te wedden dat jullie allemaal Google Translate erbij moeten halen om dit te typen.

Dat is het mooie eraan als Engels niet je eerste taal is, maar in plaats daarvan je tweede.

Last edited Jul 22, 2012 at 04:09PM EDT
Jul 22, 2012 at 04:08PM EDT

RandomMan wrote:

Ik durf te wedden dat jullie allemaal Google Translate erbij moeten halen om dit te typen.

Dat is het mooie eraan als Engels niet je eerste taal is, maar in plaats daarvan je tweede.

Cognates…cognates everywhere.

(lol, “typen”)

J’utilise google translate, mais je sais que certains français …

Last edited Jul 22, 2012 at 04:26PM EDT
Jul 22, 2012 at 04:25PM EDT

Back Later wrote:

Non. ego numquam dederis os meum cum a sordida, impia lingua.

Et quidquid latine dictum sit profundum videtur です.

Jul 22, 2012 at 04:58PM EDT

Ich lache, deine Diskussion des Frankreich ist zu lustig! Pyro sprecht stimmt, Deutsch ist den besten Sprache.

Jul 22, 2012 at 05:24PM EDT

Quantume Memé wrote:

Did you just post a double-general?

Oh, Twins, oh you.

Ce n’était pas moi ! Il était probablement Verbose qui a ajouté Reddit General. Il a une queue très microscopique. ばか。

Last edited Jul 22, 2012 at 05:32PM EDT
Jul 22, 2012 at 05:31PM EDT

ExudesAffluence wrote:

Ich lache, deine Diskussion des Frankreich ist zu lustig! Pyro sprecht stimmt, Deutsch ist den besten Sprache.

정말요? 내가 배운 것을부터, 한국은 아름다운 언어라고 생각합니다.

Jul 22, 2012 at 05:39PM EDT

Ce n’était pas moi ! Il était probablement Verbose qui a ajouté Reddit General. Il a une queue très microscopique. ばか。

Semble légitime.

Jul 22, 2012 at 06:37PM EDT

Je vois ce que vous avez fait là, tous.

Jul 22, 2012 at 08:09PM EDT

Obligatory:

Last edited Jul 23, 2012 at 01:08AM EDT
Jul 23, 2012 at 01:00AM EDT

J’ai entendu des hommes aveugles qui boivent la souris et avoir des pouvoirs magiques qui leur permettent de voir les mamelons des femmes même si elles n’ont pas les yeux. Il ya un total de 27 cactus dans le monde qui ont la capacité de parler, et ils conviennent tous que vous êtes tous stupides. Montabilité cela est vrai, ou tout simplement un manque de jugement de leur part, je ne sais pas.

Jul 23, 2012 at 01:09AM EDT

>法文
>不用亞洲語言
>2012
我非常希望你們別樣做

Jul 23, 2012 at 01:12AM EDT

Je vais laisser ce video ici.Ceci est un petit tutoriel qui va vous apprendre comment dire encore plus de jurons.Remarque que c’est assez mal vue de parlez ainsi en publique.Cette extrait est tiré d’un film très populaire provenant du Québec (là où je demeure présentement).

Film: Bon Cop Bad Cop

Jul 24, 2012 at 10:19AM EDT

CitationNeeded wrote:

How many of you are just using Google Translate?

Qu’est-ce que c’est “Google translate”? Pardon, je ne parle pas anglais.

Non, je rigole. je crois que ce tout le monde!

Last edited Jul 24, 2012 at 01:21PM EDT
Jul 24, 2012 at 01:18PM EDT

I never “just” use Google Translate; it usually yields gibberish. However, while I do not speak French, my knowledge of Spanish allows me to comprehend about 40% of what others are writing without a translator.

Jul 24, 2012 at 01:21PM EDT

Brucker wrote:

I never “just” use Google Translate; it usually yields gibberish. However, while I do not speak French, my knowledge of Spanish allows me to comprehend about 40% of what others are writing without a translator.

Really? I know fluent speakers of Spanish who can’t understand French at all, but then again, my knowledge in Spanish and some in French helped me understand Italian. So I guess it just depends on the person. There was this spaniard in my class who was absolutely awful at French, and a chinese girl that was great.
But yes, translators are kinda shitty.

Last edited Jul 24, 2012 at 01:28PM EDT
Jul 24, 2012 at 01:23PM EDT

Dac wrote:

Really? I know fluent speakers of Spanish who can’t understand French at all, but then again, my knowledge in Spanish and some in French helped me understand Italian. So I guess it just depends on the person. There was this spaniard in my class who was absolutely awful at French, and a chinese girl that was great.
But yes, translators are kinda shitty.

Well, French and Spanish are completely mutually intelligible in speech, since they have very different ways of pronunciation (French has silent letters, Spanish pronounces them all). However, being Romance languages, they share a significant proportion of vocabulary in cognates, meaning a Spanish speaker can understand quite a bit of written French, and vice versa. But not that much.

Jul 24, 2012 at 03:48PM EDT

Well, French and Spanish are completely mutually intelligible in speech, since they have very different ways of pronunciation (French has silent letters, Spanish pronounces them all). However, being Romance languages, they share a significant proportion of vocabulary in cognates, meaning a Spanish speaker can understand quite a bit of written French, and vice versa. But not that much.

The H isn’t pronounced in Spanish and English shares many similarities with French when it comes to vocabulary as well. Spanish helps because the sentences are structured the same pretty much.
Edit: also the n isn’t pronounced If it’s followed by m and there are a couple other silent letters in certain words.

Last edited Jul 24, 2012 at 04:00PM EDT
Jul 24, 2012 at 03:55PM EDT

CitationNeeded wrote:

How many of you are just using Google Translate?

Ik heb in op deze thread nog geen één keer Google Translate gebruikt. Moet je er trouwens wel rekening mee houden dat ik geen zin heb om al dat Frans te lopen vertalen. Veel te veel gemartel voor informatie die waarschijnlijk onzin zal zijn.

Jul 24, 2012 at 06:12PM EDT

Quantume Memé wrote:

Guys, guys…

Europe has many cognates. You should know this.

Poor Quantum, you can only speak British.

Jul 24, 2012 at 09:06PM EDT

Vous savez qu’il y a d’autres façons, bien meilleures, de traduire un texte que d’utiliser Google Traduction ?

Jul 25, 2012 at 09:34AM EDT

RandomMan wrote:

Ik heb in op deze thread nog geen één keer Google Translate gebruikt. Moet je er trouwens wel rekening mee houden dat ik geen zin heb om al dat Frans te lopen vertalen. Veel te veel gemartel voor informatie die waarschijnlijk onzin zal zijn.

Wow, Google Translate really butchers Dutch, doesn’t it? I think I did better reading that with my own scant knowledge of German than looking at the word scramble GT spit back at me.

@Tomberry:
Il ya des manières de transcription qui dépassent la machine Google translate? Il est moi, pour laquelle difficile à une telle imagination possible!

Jul 25, 2012 at 04:38PM EDT

Piano wrote:

That’s not a language, sir.

Jul 25, 2012 at 05:52PM EDT

Brucker wrote:

Wow, Google Translate really butchers Dutch, doesn’t it? I think I did better reading that with my own scant knowledge of German than looking at the word scramble GT spit back at me.

@Tomberry:
Il ya des manières de transcription qui dépassent la machine Google translate? Il est moi, pour laquelle difficile à une telle imagination possible!

Ik heb er dan ook voor gezorgd dat er een aantal woorden tussen zaten waarvan ik wist dat Google Vertaler er moeite mee zou hebben, inclusief een aantal dat niet eens een Engelse vertaling heeft. Ik woon zelfs in een gebied dat dialect gebruikt. Als ik dialect ga gebruiken wordt het helemaal onmogelijk voor jou om dit the vertalen, want er is simpelweg geen vertaling voor.

Jul 25, 2012 at 07:19PM EDT

Russian the Ruficollis Rhino wrote:

Quantum Meme wrote:

Au contraire…

Jul 25, 2012 at 08:32PM EDT

Brucker wrote:

Russian the Ruficollis Rhino wrote:

Quantum Meme wrote:

Au contraire…

Either way, I don’t technically speak that language.

But seriously, Brucker, what have you been doing with your life to find out that there is a British language, rather than English or Welsh e.t.c.?

Jul 26, 2012 at 02:19AM EDT

Two things:

1. Linguistics is one of my passions, and I often wish I had majored in that instead of mathematics. I’ve always been interested in the history of language, the structure of language, and the nature of any means of communication of concepts.

2. I used to work for a major international Christian missionary program as a statistician. To my delight, one of the things I was required to keep track of was which language our various employees and/or affiliates were using in their work. I spent hours reading information about the world’s languages, and it was all part of my work. Like most people, before I had that job I thought of the world being fairly linguistically homogeneous. For instance, I’d assumed pretty much everyone in Mexico spoke Spanish; it turns out that there are nearly 100 different languages spoken in Mexico, but there are at least a half-dozen countries that have far more diversity than that. China has about 300 languages. Indonesia has about 700. Papua New Guinea has over 800. Worldwide, there are about 7,000, with the number constantly changing due to various factors.

Okay, now I’m seriously rambling, and I could probably go on for pages of this, so I’ll simply sign off with the observation that the proper abbreviation of “et cetera” is “etc.”

Jul 26, 2012 at 07:08AM EDT

Merely a repository of mostly useless information.

Jul 26, 2012 at 07:59PM EDT
Skeletor-sm

This thread is closed to new posts.

Old threads normally auto-close after 30 days of inactivity.

Why don't you start a new thread instead?

Hey! You must login or signup first!